Tuesday, 30 October 2012

Sumbangan Aidil Adha PAS Cawangan Simpang 3 Gudang

Bukan sahaja daging korban ,beras juga turut diagihkan kepada beberapa orang penduduk dalam majlis korban PAS Cawangan Kampung Simpang 3 Gudang yang terletak dalam parlimen Larut dan DUN Kubu Gajah pada hari raya pertama Aidil Adha yang lalu.

Bertempat di markas PAS Cawangan,sejumlah 3 ekor lembu telah ditumbangkan dan 110 kampit beras berjaya diagihkan kepada penerima terpilih yang terdiri daripada penduduk setempat oleh pihak PAS cawangan tersebut dalam sebuah majlis yang diadakan secara bergotong royong.

Upacara pengagihan daging korban dan beras diketuai Timbalan Ketua Pemuda PAS kawasan Larut,Mohd Akmal Kamaruddin.

Akmal dalam ucapannya berkata,program sedemikian adalah salah satu perlaksanaan ibadah yang sangat tinggi nilainya di sisi Allah SWT.

Jelas  Akmal,walaupun jumlahnya kecil,tetapi Allah memberikan ganjaran yang cukup besar kepada sesiapa yang melaksanakannya.

“InsyaAllah,bukan sahaja pada hari ini,kita(PAS) juga akan teruskan program berbentuk seperti ini dari masa ke semasa.” Tambah Akmal lagi.

Program yang berlangsung selepas waktu solat jumaat dan berakhir selepas waktu asar tersebut turut diserikan dengan kehadiran Mantan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah(JSJ) PDRM,Datuk Fauzi Shaari yang mengambil kesempatan untuk beramah mesra dengan  penduduk di sini selepas kemasukannya ke dalam PAS Mei Lalu.

Fauzi yang juga merupakan anak jati Batu Kurau,Larut dalam ucapan ringkasnya meluahkan rasa syukur ke hadrat Allah SWT kerana diberi kesempatan untuk berinteraksi dengan masyarakat di sekitar tempat kelahirannya  sendiri setelah tidak berkesempatan melakukannya sebelum ini kerana tuntutan tugas sebagai pegawai polis.

Datuk Fauzi turut membantu Akmal mengagihkan sumbangan

Sunday, 21 October 2012

Nafi sokong pembangkang,mantan ADUN Umno Batu Kurau dah nyanyuk rupanya

Menggelabah sakan Umno bila aku siarkan satu artikel dan sekeping gambar yang menunjukkan kelibat Mantan ADUN Batu Kurau,Hj Abdul Manan Ali atau mesra disapa Cikgu Manan bersama Anwar Ibrahim dlm satu program ceramah Pakatan Rakyat yang berlangsung di Perkarangan Tapak Pekan SelasaBatu Kurau beberapa bulan lalu.Mana tidaknya sebelum ini,kemasukan bekas pegawai tertinggi PDRM Dato’ Fauzi Shaari ke dalam PAS sudah cukup memberi tamparan hebat kpd Umno di kawasan ini.Dato’ Fauzi adalah anak jati Batu Kurau yang agak kuat pengaruhnya di sini.Belum kebah demam terkejut Umno akibat tindakan Fauzi itu,Umno dikejutkan pula dengan penyiaran gambar seorang lagi individu yang cukup berpengaruh di Batu Kurau iaitu cikgu Manan yang hadir dlm program ceramah Anwar.Bukan sahaja hadir mendengar ceramah Anwar daripada awal hingga ke akhir,malah beliau dilihat sempat berpelukan dan berbual mesra dengan Anwar.
                                                                                               Mantan ADUN Batu Kurau,Cikgu Manan
(berbaju hijau)   di program ceramah Anwar

Artikel bertajuk "Tawar Hati dengan Umno,Bekas ADUN BatuKurau muncul di majlis ceramah Anwar terjemah sokongan terhadap Pakatan Rakyat" (klik pada tajuk) telah mengundang reaksi kurang senang Umno.Berhubung penyiaran artikel tersebut aku telah dituduh membawa cerita fitnah ,bukan itu sahaja,gambar aku turut tersiar dlm beberapa buah laman blog pro Umno dengan memaparkan tajuk  Kenali Wajah blogger HAPRAK PAS dari Batu Kurau”(klik pada tajuk).

Maka,Cikgu Manan yang selama ini tidak pernah dilayan sebagai seorang tua yang berjasa,jangan kata hendak ziarah,bertanya khabarpun tidak.Inilah nasib yang dihadapi setiap pemimpin di dlm Umno bila tiba zaman kejatuhannya.Bila sudah tidak menjadi wakil rakyat,tidak ada keuntungan lagi yang boleh dikaut daripadanya maka yang sering mendapat liputan dan pujian oleh pencacai-pencacai murahan Umno ini hanyalah pemimpin-pemimpin Umno yg masih memegang status wakil rakyat.

Hikmah di sebalik penyiaran artikel tersebut menyerlahkan sikap dan perangai sebenar Umno.Rombongan Umno bersama blogger pencacai murahan mereka yang selama ini bagaikan tidak menyedari kewujudan cikgu Manan apatah lagi mahu mengingatkan jasa2 beliau kpd umno telah mengadakan satu lawatan ke rumah Cikgu Manan.Tujuannya adalah untuk mendapatkan kepastian,benarkah cikgu Manan sudah mula tawar hati dengan Umno dan mula menyokong pembangkang? Kalau tdk timbul isu ni,memang tak kelapaq Umno nak ziarah Cikgu Manan ni.Hehe

Satu rakaman video telah dibuat dlm satu sesi temuramah blogger pro-Umno terhadap Cikgu Manan.Dalam video tersebut yang kini telahpun diupload dlm laman youtube bertajuk “Mantan ADUN Batu Kurau  nafi sokong pembangkang” (klik pada tajuk) telah memaparkan pengakuan Cikgu Manan yang mengakui tidak menyokong Anwar apabila ditanya pendapatnya tentang Anwar.Maka bersorak gembiralah Umno dgn jawapan itu.Haha satu peluru untuk pembangkang berjaya dilepaskan.Blogger PAS menfitnah Mantan ADUN Batu Kurau!

Tiba-tiba aku teringat tentang satu peristiwa.Beberapa hari selepas berlangsungnya program ceramah Anwar di Batu Kurau itu,aku berkesempatan menunjukkan gambar cikgu Manan bersama Anwar ini kepada salah seorang pemuda Umno kawasan Larut.Nak tahu apa katanya kepada aku? Katanya "kalau setakat cikgu Manan je pun,hampa ambik la,kami(Umno) tak mau dah,lagipun orang tua tu dah nyanyuk”.

Ha Nyanyuk.!!.Hahaha,patutla...Setahu aku,orang nyanyuk selalunya akan mengalami simpton-simpton seperti mudah lupa,keliru dengan setiap tindakan yang dilakukan.Penghidap penyakit ini juga akan melakukan sesuatu perkara di luar kebiasaan manusia normal.Contohnya seperti dalam kes ini,kejap cakap sokong PR,kejap,kejap Umno.kejap PR,kejap Umno balik.

Sewaktu kehadiran Cikgu Manan ke majlis ceramah Anwar malam itu.Timbalan Ketua KeADILAn Cabang Larut,Haji Adli Kamarun yang menyedari kehadiran cikgu Manan telah bertanya tentang tujuan kehadirannya.Bukan apa,200 meter bersebelahan ceramah Anwar telah berlangsungnya juga ceramah Umno..Manalah tau,mungkin dia tersalah tempat.Tetapi jawapan yang keluar daripada mulut cikgu Manan sendiri.Katanya”Memang tujuan saya nak datang sini,saya nak jumpa Anwar,saya sokong perjuangan Anwar” tapi berbeza pula dlm kenyataanya sewaktu ditemurah blogger pencacai Umno..”Saya tak sokong Anwar”..Haha..Betullah apa yang pemuda Umno tu habaq kat aku,Cikgu Manan dah nyanyuk..apasal la aku tak percaya cakap dia dari awal2..Patutlah malam tu dikhabarkan waktu nak pulang dari majlis tersebut cikgu Manan telah meminta tolong org carikan keretanya yang dia sendiri lupa parking kat mana..Hehe..

p/s: Yang masih bersama Umno kebanyakannya orang yang jenis macam ni la(tua,nyanyuk).Yang muda2 semua dah sokong PR..Hehe

Monday, 8 October 2012

Umno paksa pengetua beri amaran pada guru2 supaya jangan undi Pakatan Rakyat

Dah terdesak agaknya Umno ni.Cuba baca info kat bawah ni..

Pengetua Sekolah dipaksa buat road show ugut guru-guru tentang undi.
Betapa terdesaknya umno bak lembu disembelih tetapi terlepas ikatan maka bertempiaranlah lari 'silembu ini'..

Terkini umno paksa Pengetua sekolah untuk buat road show ke sekolah-sekolah, bertemu dengan semua guru-guru sekolah, beri taklimat tentang PRU 13 dan nayatakan bahawa undi bukan lagi rahsia, guru-guru diberi amaran jika mengundi Pakatan Rakyat, mereka akan diambil tindakan.

Ada juga guru-guru yang takut dengan perkara ini. Mereka takut undi mereka diketahui. Mereka takut mereka akan diambil tindakan. Mereka bertanya betulkan undi bukan lagi rahsia?

Jawabnya mudah..jangan takut wahai semua guru-guru..takutlah pada Allah bukan pada umno..maka tabahkan hati..bulatkan tekad..undilah Pakatan Rakyat..insyaAllah akan tercatat dalam sejarah Malaysia, guru-guru berperanan tumbangkan umno demi untuk Malaysia baru.

Tapi yang lucunya Pengetua Sekolah kata.."Kami bagi laporan pada umno kata semuanya ok..semuanya putih..walaupun sebenarnav warna hitam..kah kah kah..





(sumber;FB PAS Kawasan Larut,Perak)