Wednesday, 18 April 2012

PERUTUSAN KETUA DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN LARUT(DPPL) SEMPENA MUKTAMAR AGUNG DPPL KALI KE-23

A038  
“Hai orang-orang yang beriman, apakah sebabnya bila dikatakan kepadamu: "Berangkatlah (untuk berperang) pada jalan Allah" kamu merasa berat dan ingin tinggal di tempatmu? Apakah kamu puas dengan kehidupan di dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat? Padahal kenikmatan hidup di dunia ini (dibandingkan dengan kehidupan) di akhirat hanyalah sedikit.” (At-Taubah: 38)


48:29
Nabi Muhammad (s.a.w.) ialah Rasul Allah dan orang- orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaliknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan sesama sendiri (umat Islam). Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredhaanNya. Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang salih) terdapat pada muka mereka - dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas). Demikianlah sifat mereka yang tersebut di dalam Kitab Taurat dan sifat mereka di dalam Kitab Injil pula ialah: (bahawa mereka diibaratkan) sebagai pokok tanaman yang mengeluarkan anak dan tunasnya, lalu anak dan tunasnya itu menyuburkannya, sehingga ia menjadi kuat, lalu ia tegap berdiri di atas (pangkal) batangnya dengan keadaan yang mengkagumkan orang-orang yang menanamnya. (Allah menjadikan sahabat-sahabat Nabi Muhammad, s.a.w. dan pengikut-pengikutnya kembang biak serta kuat gagah sedemikian itu) kerana Ia hendak menjadikan orang-orang kafir merana dengan perasaan marah dan hasad dengki - dengan kembang biaknya umat Islam itu. (Dan selain itu) Allah telah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal salih dari mereka, keampunan dan pahala yang besar. (Al-Fath: 29)


Assalamualaikum wbt...

Sekali lagi kita bertemu dalam mesyuarat agung Dewan Pemuda PAS Larut(DPPL).Bagi saya yang memimpin DPPL tahun ke 11 ini amat besar maknanya di sebabkan ini adalah pilihan raya yang ketiga saya memimpin jentera DPPL untuk berhadapan dengan jentera pemuda Umno.Perlawanan ini adalah mengulangi sejarah perjuangan panjang umat sebelum kita menentang manusia yang tidak beragama dengan aqidah para nabi.  Allah telah menggariskan dalam ayat di atas, persediaan yang perlu ada dalam jiwa pejuang iaitu kesungguhan, persaudaraan, pengabdian dan keikhlasan jiwa yang tinngi untuk membolehkan kita berhadapan dengan musuh yang memerangi kita.  Tragedi musibah yang berlaku tiga hari lalu di mukim Ijok (akibat penebangan balak yang tidak terkawal ), rampasan hak tanah fakir miskin di Redang Panjang, Sungai Jambu dan deretan kezaliman UMNO di bumi Larut sudah cukup untuk kita tidak berpeluk tubuh sahaja tetapi terus bekerja sebagai satu pasukan yang kukuh lagi tersusun untuk menghancurkan UMNO/BN di negeri ini. Ayuh saudaraku! UMNO/BN Larut berada dalam keadaan yang amat tertekan sepanjang sejarah celaka mereka di bumi ini. Kita akan pimpin orang muda teruskan momentum Tempik 12 yang telah mengejutkan politik tanah air untuk kita mencipta sejarah buat Islam dan rakyat di bumi Larut ini.

SELAMAT BERMESYUARAT

Salam Hormat Dari Saya,







-Mohd Nazri Haji Din

No comments:

Post a Comment