Tuesday, 28 February 2012

Khalwat dengan isteri orang,ikuti apa kata Dr.Badrul Amin


Siasatan JAIP smlm (27 Feb 2012) dapati keterangan saya dan keterangan zati (perempuan yg d tuduh bsama) tidak bercanggah - "bahawa kami tidak ditangkap oleh Penguatkuasa JAIP dalam keadaan berdua-duaan. Ketika Pegawai JAIP tiba, saya berada d dalam bilik bersama beberapa org lain sedang zati d tempat lain".

Dgn ini, laporan media juga kenyataan Timbalan Pengarah JAIP (Dato Ghazali) yg kononnya kami d tangkap oleh Pegawai Penguatkuasa dalam keadaan berduaan (malah ada yg melaporkan kononnya kami bertuala ketika d tangkap) adalah fitnah jahat dan kotor. Peguam akan mengambil tindakan undang2 atas meraka yg terlibat.

Namun kita khuatir kes ini akan d jadikan permainan politik kotor umno kerana pemandu/pembantu saya tlh d datangani oleh 6 org yg tidak d kenali yg menawarkan "imbuhan lumayan" sekiranya sanggup bekerjasama dgn mereka utk "jadi saksi" memburukkan saya. (Laporan Polis akan d buat).

Maklumat dari ayah Zati juga mendedahkan bahawa Dato Jamaludin Jarjis (Prlmen Rompin) ada meminta number HP Fazli (suami Zati) melalui Ketua Kampung d situ. Utk apa? Tentunya utk meneruskan agenda busuk mrk menyerang PR terutama PKR melalui kes saya ini.
Begitulah sedikit catatan yang tertulis dalam status facebook milik Dr.Badrul Amin.Terserah kepada pembaca untuk menilainya.Tetapi hati kecil aku kuat mengatakan bahawa beliau tidak bersalah.Percayalah bahawa ini adalah satu konspirasi jahat yang sudah dirancang dari awal lagi oleh Umno dan konco-konconya bagi menjatuhkan imej dan reputasi Pakatan Rakyat yang sememangnya sudah mendapat tempat di hati rakyat.

Jika mereka sanggup mempergunakan pasukan polis untuk membunuh seorang ulama PAS,Ustaz Ibrahim Libya di Memali satu ketika dahulu atas tuduhan yang kononnya ulama tersebut adalah seorang pengganas.Tidak mustahil untuk kita mengakui bahawa JAIP dipergunakan oleh UMNO untuk memerangkap Dr Badrul Amin atas tuduhan KHALWAT..

Di sini,ingin aku kongsikan dengan para pembaca sepotong hadis Nabi SAW yang wajib kita hayati dan renungi.


Nabi SAW bersabda;"Yang paling dikasihi oleh Allah di antara kamu adalah : mereka yang baik akhlak, yang merendahkan sayapnya (diri), yang suka dengan orang dan yang disukai orang. Manakala yang dimurkai oleh Allah adalah : mereka yang pergi membawa fitnah, yang menceraiberaikan di antara saudara dan mencaci orang yang tidak berslah akan kesalahannya" (Hadith riwayat At-Tabharani dan Abu Hurairah r.a.)


Semoga kita tidak tergolong dalam golongan yang dimurkai Allah SWT yakni mereka yang suka membawa fitnah dan mencaci orang yang tidak bersalah..Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment