Friday, 6 January 2012

Penyelaras Masjid Daerah Taiping sekat pengajian agama


     Kami dari ahli pengajian membantah sekeras-kerasnya tindakan penyelaras masjid yang menggugurkan 10 orang tenaga pengajar/guru agama dari mengajar di Masjid ini.Di antara guru-guru agama tersebut adalah:
1.      Ustaz Ahmad Awang
2.      Ustaz Wan Tarmizi bin Abd Aziz
3.      Ustaz Dr Jamnul Azhar bin Mulkan
4.      Ustaz Jamnul Azazi Rahim bin Mulkan
5.      Ustaz Jamnul Aizul bin Mulkan
6.      Ustaz Zakaria Ahmad
7.      Ustaz Hamzah Awang
8.      Ustaz Sobri Arshad
9.      Ustaz Muhsin Musa
10.  Ustaz Ahmadan Ghazali
Atas alasan apa ustaz-ustaz ini digugurkan daripada mengajar? Adakah mereka ini tidak layak mengajar? Adakah mereka ini tidak ada ilmu untuk mengajar? Adakah mereka ini bukan dari kalangan ustaz-ustaz yang rapat dengan penyelaras masjid? Adakah mereka ini mengajar ilmu yang karut dan sesat? Adakah mereka ini mengajar hanya untuk bawa orang ramai masuk neraka???
Kami mahu pihak penyelaras masjid menarik balik pengguguran ustaz-ustaz ini dari mengajar.Kalau pihak AJK dan penyelaras masjid tidak mahu belajar atau malas mahu belajar sekalipun,jangan sampai menggugurkan mereka.Masih ramai lagi orang yang hendakkan ilmu daripada ustaz-ustaz ini.Biarkan ustaz-ustaz ini terus mengajar.Penyelaras masjid pun dapat pahala,kalau tindakan macam ini,DOSAlah nampaknya penyelaras dapat..
              Untuk penyelaras masjid,jangan jadi macam ini:
Ø  Belajar pun tak mahu
Ø  Mendengar pun tak mahu
Ø  Menyokong untuk ustaz mengajar pun tak mahu
Ø  Akhirnya,jangan jadi jahil ilmu


Begitulah sedikit catatan yang tertulis dalam risalah yang diedarkan sewaktu demonstrasi aman yang diadakan pada jam 2 petang tadi,6 Januari 2011 usai solat jumaaat di perkarangan masjid Taiping.
Ini adalah komplot jahat yang dilakukan puak-puak yang benci melihat Islam subur di negara ini.Untuk bloggers2 pengampu,Taiping Mali dan ulama-ulama kangkung@ulama-ulama carma(cari makan)..Di manakah suara anda? Oh lupa,anda semua bukan ulama tapi UlarMak(Ular dalam semak)

Tuntutan mereka jelas,minta penyelaras masjid tarik balik keputusan yang dibuat..Jangan sekat pengajian,jangan sekat majlis ilmu..
Para Jemaah sedang berdialog dengan salah seorang
pegawai polis
Laungan penuh semangat
Hidup!! Hidup!! Hidup Islam!!!

                        Terima kasih diucapkan kepada pegawai2 polis                              
          yang sedia memberikan kerjasama                         


Ustaz Fakhrudin mengetuai  bacaan doa, menadah tangan,memohon pertolongan Allah sambil diaminkan oleh para jemaah

Adun Kuala Kurau,YB Yunus(2 dari kanan)
bersama Ketua AMK Larut,Saiful Lizam
(3 dari kiri) turut hadir memberi sokongan  
         
 Ni budak mana yer?? Haha,aku la..Aku pun nak
publisiti murahan macam PERKASA jugak…Eh2
silap..PERKOSA daa(^_^)

5 comments:

  1. terbaik lah...ana sokong saudara.

    ReplyDelete
  2. thanks power cyber...
    doakan ana dan sahabat2 sperjuangan yang lain ya

    ReplyDelete
  3. dalam gambar2 di atas bertarikh 4 januari..sedangkan demo ni dibuat pada 6 januari..camera clap program sebnarnya..

    ReplyDelete
  4. BANTUALAH MASJID AL SOLEHIN YANG SEDANG TENAT
    SILA HULURKAN BANTUAN DARI SEGI MORAL DAN PERUNDANGAN.
    KISAH PENGHINAAN TERHADAP MASJID AL SOLEHIN DAN AHLI KHARIAHNYA DIKULAIJAYA
    www.karamsingwali.blogspot.com
    tolong share..bantu kami selamatkan al solehin..

    ReplyDelete
  5. BANTUALAH MASJID AL SOLEHIN YANG SEDANG TENAT
    SILA HULURKAN BANTUAN DARI SEGI MORAL DAN PERUNDANGAN.
    KISAH PENGHINAAN TERHADAP MASJID AL SOLEHIN DAN AHLI KHARIAHNYA DIKULAIJAYA
    www.karamsingwali.blogspot.com
    tolong share..bantu kami selamatkan al solehin..

    ReplyDelete