Monday, 9 January 2012

Menjawab hujah dangkal Taiping Mali

Berikut adalah artikel yang tersiar dalam blog Taiping Mali beberapa hari yang lalu:


PAS mengharapkan Anwar dipenjarakan kerana beberapa sebab.
1.    
2.     Pertama dalam perbincangan kepalabapa-kepalabapa Pkr, Pas dan Dap telah memutuskan bahawa Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri sekiranya PR menang dalam PRU 13.
3.     Pas merupakan komponen parti Melayu yang terbesar berbanding Pkr. Oleh itu Pas berharap jika Anwar masuk penjara, peluang Hadi Awang untuk menjadi Perdana Menteri semakin cerah dan memadamkan resolusi bersama yang telah ditetapkan.
4.     Pas tidak boleh mencapai cita-cita tanpa sokongan Dap. Oleh itu Dap perlu digunakan oleh Pas untuk meraih undi orang Cina.
5.     Dap pula akan bersikap look and learn , mana untung dia kaut. Dap sedar bahawa kaum Cina adalah penyokong tegar mereka, penduduk cina hanyalah 24 % dan tidak mungkin jika 100 % cina mengundi Dap pun mereka tidak akan dapat tubuhkan kerajaan .  Oleh itu sokongan Pas diperlukan. 
6.     Lim Kit Siang pun boleh pasang angan-angan untuk menjadi Perdana Menteri Dap yang pertama. 
<><><><><><><><><><><><><><><><>
<>
<><><><><><><><><><><><><><><><>
             
Pejam mata mimpi jadi PM



                                           
          Pejam mata mimpi untuk terus kekal sebagai PM lepas PRU ke-13 ni
                                               
Takziah diucapkan kepada TAIPING MALI dan konco2 umnonya kerana hasrat untuk melihat perjuangan PR berkubur dan berpecah belah setelah DS Anwar dipenjarakan tidak menjadi realiti.Mahkamah tinggi Kuala Lumpur sudah membuat keputusan..Anwar tidak bersalah,diulangi “TIDAK BERSALAH!!!”..Untuk bloggers2 pengampu,jangan la cuba nak berlagak menjadi hakim pulak
Pada pandangan aku Taiping Mali ni adalah seorang yang pelupa..Maklumlah dah tua..Jadi nasihat aku lebih baik kau dekatkan diri dengan akhirat. Itu adalah lebih baik daripada menghabiskan masa menambah dosa dengan memfitnah orang lain..
Kenapa aku kata Taiping Mali ni seorang pelupa? Terdapat fakta dan hujah bernas yang boleh dirungkaikan..Pertama dalam tulisan di atas Taiping Mali sendiri telah mengakui hujah yang sering dibangkitkan oleh pemimpin-pemimpin PAS di pentas2 ceramah..
7.     penduduk cina hanyalah 24 % dan tidak mungkin jika 100 % cina mengundi Dap pun mereka tidak akan dapat tubuhkan kerajaan.Oleh itu sokongan Pas diperlukan.”


Habis kalau kau dah tau macam tu..kenapa selama ni engkau dan geng2 UMNgok kau sibuk sangat dok menjaja dekat sekalian rakyat melayu bahawa jika PR menang DAP akan berkuasa..
Itu la,lain kali hati-hati kalau nak menulis..jangan sampai tersilap percaturan..Kan dah terserlah kelemahan diri sendiri..
Prinsip yang aku pegang selama ini ialah:

DAP ITU 1000 KALI LEBIH BAIK DARIPADA UMNO

Pernah atau tidak pemuda DAP membawa sepanduk yang tertulis perkataan “Sultan Nate”(Sultan binatang)..??
Tidak pernah sama sekali..
Tapi pemuda UMNO dengan penuh angkuh dan biadapnya berani bertindak sedemikian rupa terhadap sultan terengganu beberapa tahun yg lalu hanya kerana calon yg mereka pilih iaitu DS Idris Jusoh tidak dilantik sebagai MB..
Sudah terang lagi bersuluh..Siapa yang rasis????????? Siapa yang mengkhianati melayu dan raja2 melayu..??????????
Pernah atau tidak pemimpin DAP di Pulau Pinang bertindak menggadaikan tanah2 rezab Melayu kepada tauke-tauke kaya dan syarikat-syarikat besar???
Tidak pernah sama sekali..
Tapi UMNO dengan sifat tamak dan halobanya telah bertindak menggadaikan beratus-ratus hektar tanah orang melayu di Genting Higland kepada Tauke Judi Kaya..Lim Goh Tong...Ada ka orang melayu nama Lim Goh Tong?..Memang sah la cina..
Siapa yang boneka cina di sini????
Malah siapa yang bertindak menghantar surat amaran kepada MB Kelantan satu ketika dahulu..”Jika laksana hudud,kerajaan pusat akan bertindak!!”
Siapa???????  Siapa,siapa,dan siapaaaaa?????
DAP atau UMNO??
Jadi siapa yang pengkhianat Islam di sini?
Dan pernah atau tidak DAP menggesa kepada kerajaan agar menyekat kuasa raja2 Melayu di negara kita?? Pernah ke???????
Tapi UMNO pada tahun 1993 dengan angkuhnya telah bertindak meminda Perlembagaan Persekutuan bagi membolehkan imuniti dan kekebalan raja-raja melayu terhakis??
Malah yang bangkit menentang tindakan sedemikian pada waktu itu adalah pemimpin2 DAP…

Pihak yang kamu tuduh sebagai Anti Melayu,anti Islam,Kafir Harbi dan sebagainya..
UMNO?? Di mana pemimpin2 UMNO yang sering melaungkan laungan2 hipokrasi “daulat tuanku”…Lebih baik tukar saja laungan tersebut kepada “Daulat Umno”..
Siapa yang telah meruntuhkan institusi raja-raja melayu di sini..
DAP atau UMNGOK!!??????????????

Jadi jangan salahkan orang melayu jika hari ini,mereka lebih mempercayai DAP daripada UMNO..Jawapannya sudah ada pada anda..Tepuk dada tanya selera..
Dan banyak lagi hujah dan fakta yg boleh aku rungkaikan satu persatu kepada Taiping Mali.Siapa pengkhianat Melayu? Siapa pengkhianat Islam dan institusi raja2 melayu..Tapi dengan syarat Taiping Mali kena la gentleman sikit.Tak perlu la buat apa2 sekatan di blog kamu,ini setiap kali aku nak komen dekat artikel dia..Mesti tertulis perkataan "Ulasan anda akan dapat dilihat selepas kelulusan" apa ni..bukan anak jantan nampaknya kamu ni ya?? Satu ingatan untuk Taiping Mali,tak payah la nak merasa diri tu lebih pandai daripada Majlis Fatwa Kebangsaan..DAP Kafir Harbi? Majlis fatwa pun tak pernah fatwakan sedemikian..Apa yg kamu faham tentang makna kafir harbi...Sah kamu tidur waktu subjek Pendidikan Islam di sekolah dulu..haha..Taiping Mali...Taiping Mali..

No comments:

Post a Comment